Αρχική > Ναυπακτια.press - Μάνος Σοκίνης > Δεν είμαι αντικειμενικός

Δεν είμαι αντικειμενικός

Αντιγράφω την είδηση από τον Guardian Ο κύριος Ντόνοβαν είναι ενενήντα δύο χρονών. Μαζί με τον 62χρόνο γιο του Τζον εδώ και δέκα χρόνια έχουν γίνει ο εφιάλτης της ολλανδικής πετρελαιοπαραγωγού εταιρίας Shell. Πατέρας και γιος έχουν μία από τις παλαιότερες και πιο αποτελεσματικές ιστοσελίδες κοινωνικού σχολιασμού (gripe site) και έχουν κάνει άνω κάτω τους δικηγόρους του κολοσσού.

Η καμπάνια των Ντόνοβαν ξεκίνησε από την καταγγελία ότι η Shell έκλεψε πνευματικά δικαιώματα από την εταιρία τους. Τα δικαστικά έξοδα από τέσσερεις δικαστικές διαμάχες τους εξουθένωσαν οικονομικά. Η Shell έκανε μια εξονυχιστική έρευνα στην υπόθεση των Ντόνοβαν και το 1999 τους έκανε μια «πρόταση ειρήνης» οπότε πήραν ένα ποσό, το οποίο είναι ακόμα κρυφό, ως αποζημίωση. Όμως, το ποσό ήταν πολύ κατώτερο από το 1 εκατομμύριο που είχαν ζητήσει.  Από τότε συνεχίζει το δημοσίευμα, η εταιρία έχει έρθει σε επαφή με τους δύο Ντόνοβαν τουλάχιστον μία φορά μέσω ενός ενδιάμεσου, για να λυθεί η διαφωνία.

metrohomeless
Η ιστοσελίδα των Ντόνοβαν http://www.royaldutchshellplc.com, τον προηγούμενο μήνα είχε δύο εκατομμύρια «χτυπήματα». Όπως διαβάζουμε ακόμα και αξιωματούχοι του Κρεμλίνου καθώς και Αμερικανοί ανακριτές τη συμβουλεύονται. Όσο για τους δημοσιογράφους, γνωρίζουν ότι πολλές φορές υπάλληλοι της εταιρείας διαρρέουν ειδήσεις στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Από το 1995 οπότε και ξεκίνησε η ιστοσελίδα, έχει ανεβάσει γύρω στα 24,000 άρθρα για την εταιρεία.
Ο Ντόνοβαν λέει : «Κάποτε, φαινόταν αδιανόητο να τα βάλει κάποιος με εταιρίες κολοσσούς με τεράστια κεφάλαια και ένα στρατό δικηγόρους. Τώρα κάποιος μπορεί να ακολουθήσει αυτή την οδό αντί για δικηγόρους. Πρόκειται για μια λύση πολύ αποτελεσματική και πιο φτηνή».

Οι εταιρείες ξοδεύουν τεράστια ποσά κάθε χρόνο για να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Το καλό όνομα εξακολουθεί να είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας για την εξέλιξη των πωλήσεων και μέχρι πρόσφατα το λεγόμενο branding, το χτίσιμο δηλαδή του ονόματος, γινόταν μέσα από τα παραδοσιακά ΜΜΕ. Όμως η διαφήμιση προβάλει πάντα τα γεγονότα και τα στοιχεία που θέλει αυτός που την πληρώνει, δηλαδή ο διαφημιζόμενος, ως εκ τούτου προφανώς και δεν μπορεί να είναι αντικειμενική.

Η αντικειμενικότητα συνεχίζει να αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο της ενημέρωσης για όλα τα δίκτυα, όμως η κοινωνία σήμερα δίχνει ότι έχι κάνει μια μεγάλη στροφή και αυτό φαίνεται κυρίως μέσα από το διαδίκτυο. Σήμερα αντιλαμβανόμαστε πώς αντικειμενικότητα και συμφέροντα δεν πάνε μαζί. Αυτή η τάση αναδείχτηκε και ενισχύθηκε κυρίως από τα blog, το facebook το twitter και τα υπόλοιπα νέα μέσα.

Αυτό που έχει σημασία  πλέον  είναι η προσωπική άποψη, η προσωπική εμπειρία και τοποθέτηση και ακριβώς αυτό είναι το κρίσιμο σημείο που δίνει εγκυρότητα όχι μόνο στα μέσα, της εταιρείες και στους πολιτικούς, αλλά και σε όλους τους πολίτες που εκφράζουν γνώμη. Ο νέα κοινωνία μας θέλει υποκειμενικούς, αλλά προσοχή. Ο υποκειμενικός σημαίνει πως πρέπει να  είναι και υπεύθυνος για τη γνώμη του.

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: