Αρχική > Ναυπακτια.press - Μάνος Σοκίνης, New Media > Ψάχνω, ψάχνεις, ψάχνουμε… ψαχνόμαστε

Ψάχνω, ψάχνεις, ψάχνουμε… ψαχνόμαστε

Το Google φαντάζομαι πως το ξέρετε όλοι. Πρόκειται για τη νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης στον κόσμο. Πολλά έχουν ειπωθεί και πολλά περισσότερα είναι αυτά που εικάζονται για την εταιρεία μεγαθήριο της εποχής των νέων τεχνολογιών. Ας μην ασχοληθούμε με παραφιλολογίες, αλλά ας δούμε, πρώτ’ απ’ όλα, μερικά πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά, για να καταλάβουμε τα μεγέθη της πλέον αναγνωρίσιμης εταιρείας στον κόσμο. Προσοχή, μην μπερδευτείτε με τόσα μηδενικά μαζεμένα.


1.000.000.000.000 – ένα τρισεκατομμύριο, περίπου, οι σελίδες που βρίσκονται στο Google Index, 2.000.000.000 – δύο δισεκατομμύρια, αναζητήσεις την ημέρα, 1.000.000.000 – ένα δισεκατομμύριο, ενεργών χρηστών.

Πέρα από εντυπωσιασμό, τα νούμερα αυτά προκαλούν και μερικές σκέψεις. Οι άνθρωποι είναι περίεργοι. Και αυτή η περιέργεια του ανθρώπου είναι που τον οδήγησε να δημιουργήσει, να εφεύρει, να καταλάβει, να εξηγήσει και να ανακαλύψει τον κόσμο και τον εαυτό του. Δεν νομίζω ότι υπερβάλλω αν δηλώσω ότι ο άνθρωπος κατέκτησε τον κόσμο με ερωτήσεις. Είναι πολύ χαρακτηριστικές οι φράσεις κλισέ που χρησιμοποιούμε: «τα ερωτήματα που βασανίζουν την ανθρωπότητα», «τα αιώνια ερωτήματα» και τα σχετικά.

Σήμερα, όμως, εκτός από τα αιώνια ερωτήματα που βασανίζουν τον άνθρωπο – και που δύσκολα μπορεί κάποιος να απαντήσει – φαίνεται πως είμαστε πιο περίεργοι και από ένα εξάχρονο παιδί, με δύο δισεκατομμύρια ερωτήσεις την ημέρα! Το θέμα, όμως, είναι όχι μόνο σε ποιον απευθύνουμε τις ερωτήσεις  – σε έναν αόρατο υπερυπολογιστή – παντογνώστη, αλλά, πολύ περισσότερο, τι ρωτάμε σήμερα.

Ας αφήσουμε την Google να μας απαντήσει και σε αυτό. Κάθε χρόνο, η εταιρεία ανακοινώνει το Google «Zeitgeist» (γερμανικά: «το πνεύμα της εποχής»), μια στατιστική καταγραφή και απεικόνιση της συχνότητας των αποριών του κόσμου, εξερευνώντας τα δισεκατομμύρια ερωτημάτων αναζήτησης που λαμβάνει η Google κάθε χρόνο.

Έτσι, για το 2009, θέλαμε να μάθουμε για τον Barak Obama, τον Michael Jackson, το Facebook, το Youtube, τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου, την οικονομική κρίση, τη γρίπη των χοίρων, την οικονομική άνοδο της Κίνας, τον Πόλεμου του Ιράκ, την οικολογία και το περιβάλλον. Στην Ελλάδα ψάξαμε για το Βατοπέδι και το σκάνδαλο της Siemens, τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο, φυσικά ολίγον μπάλα, ολίγον αυτοκίνητο και ολίγον τσόντα.

Μην περιμένετε να βρείτε πιο σημαντικά ερωτήματα. Ανεξάρτητα από το αν πιστεύουμε ότι τα έχουμε λύσει ή όχι, οι άνθρωποι έπαψαν να ενδιαφέρονται. Συνεχίζουν να είναι περίεργοι, αλλά πλέον τους ενδιαφέρει να μάθουν πιο ασήμαντα πράγματα, στα οποία το Google φυσικά και μπορεί να τους απαντήσει.

Όμως, περιμένετε. Το Google μπορεί να απαντήσει σε ένα από τα πιο αγωνιώδη ερωτήματα του ανθρώπου, για τη ζωή, το σύμπαν και τα πάντα – answer to life the universe and everything. Δοκιμάστε το και θα δείτε ότι η μηχανή έχει αποκτήσει εκτός από γνώση και χιούμορ.

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: