Και εγένετο iPad

Αντιγράφω την είδηση από τα διεθνή ΜΜΕ : «Η Apple έχει δείξει ότι ξέρει να μιλάει με τον μέσο καταναλωτή καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία και φαίνεται πως έκανε πάλι το «θαύμα» της, καθώς οι εικόνες με τους φανατικούς των νέων τεχνολογιών να ξενυχτάνε έξω από τα μαγαζιά για να είναι οι πρώτοι που θα αγοράσουν τη νέα θαυματουργή συσκευή έκαναν το γύρω του κόσμου. Η iPad-μανία κατέλαβε ολόκληρη την αμερικανική επικράτεια, με περισσότερες από 300.000 συσκευές να πωλούνται μέσα στην πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας της νέας συσκευής της Apple. Πρόκειται στην ουσία για μια οθόνη αφής, ένας υπολογιστής-«ταμπλέτα», κάτι ενδιάμεσο δηλαδή μεταξύ ενός κινητού τηλεφώνου και ενός φορητού υπολογιστή. Ο χρήστης του μπορεί να σερφάρει στο ίντερνετ, να διαβάσει ηλεκτρονικά βιβλία, να ακούσει μουσική, να δει μια ταινία, να δει φωτογραφίες και να διαβάσει τα email του, ή μια ηλεκτρονική εφημερίδα και πολλά άλλα.»


Μα θα μου πείτε, όλα αυτά δεν μπορούμε να τα κάνουμε με έναν απλό ή με έναν φορητό υπολογιστή; Τι το ιδιαίτερο υπάρχει σε αυτή τη συσκευή ειδικά από τη στιγμή που οι υπολογιστές γραφείου, τα φορητά laptop, τα netbooks, τα κινητά τηλέφωνα, τa smart phones είναι συσκευές που μπορούν να τα κάνουν ήδη όλα αυτά; Μέχρι τώρα όλες οι εταιρίες που δημιουργούσαν συσκευές εστίαζαν κυρίως στα τεχνικά χαρακτηριστικά, στην συσκευή αυτή καθ’ εαυτή, και στις ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες.

Το iPad κάνει μια μετατόπιση, από τα χαρακτηριστικά, στην εμπειρία χρήσης. Είναι η πρώτη  ισχυρή υπολογιστική μηχανή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον προσωπικό χώρο για προσωπική χρήση και που εστιάζει κυρίως στην κατανάλωση ψηφιακών υπηρεσιών, όταν τα PC και τα laptops ήταν χρήσιμα κυρίως στην εργασία. Μπορεί κάποιος να μοιραστεί όσα βλέπει, ακούει και κάνει με τους γύρω του στο σαλόνι όταν είναι ξάπλα στον καναπέ, στην κουζίνα, στο αυτοκίνητο, στην παραλία ή στο εξοχικό. Μπορεί να παίξει ένα παιχνίδι, να δει μια ταινία ή να διαβάσει ένα ηλεκτρονικό βιβλίο στο κρεβάτι λίγο πριν τον ύπνο. Το iPad στην ουσία είναι ο πρώτος προσωπικός υπολογιστής που μπορεί να γίνει «προσωπικός».

Βέβαια, πρίν θεωρήσετε ότι με έχει προσλάβει η Apple για να κάνω διαφήμιση, θα πρέπει να πω ότι iPad δεν είναι παρά μια συσκευή, με τις καινοτομίες της αλλά και τα προβλήματά και τις αδυναμίες της. Ένα εμπορικό προϊόν που κατά κύριο λόγο θέλει να πουλήσει. Προσωπικά δεν το θεωρώ ακόμα ώριμο, και ούτε θα το αγόραζα γιατί το θεωρώ μάλλον ακριβό και ίσως λίγο περιττό.

Όμως το iPad δείχνει το δρόμο σε μια σειρά από συσκευές που μπορούν να αλλάξουν και άλλο την ζωή μας, ήδη η Apple, έχει συνάψει συμφωνίες με εταιρείες «κολοσσούς» του χώρου των MME ώστε οι εφημερίδες να διαβάζονται ηλεκτρονικά, μέσα από τη νέα συσκευή και ήδη παρουσίασε το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της με ψηφιακά βιβλία, ακολουθώντας το παράδειγμα και της Amazon. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι εφημερίδες, η μουσική βιομηχανία, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, σχεδόν ολόκληρη η βιομηχανία της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης θα πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα, και σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλοι τομείς όπως για παράδειγμα, οι εκδόσεις, η εκπαίδευση, η δημοσιογραφία…

Το σίγουρό είναι πάντως πώς έχουμε ακόμα πολλά να δούμε

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: